2016. augusztus 1., hétfő

Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset (Hercule Poirot 1. rész)

Kedves Olvasók! 
Most egy újabb Agatha Christie regényről szeretnék írni, még pedig az írónő első kiadott könyvéről esne szó. :) 

 Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset 
 A ​​titokzatos stylesi eset, eredeti címén The Mysterious Affair at Styles Agatha Christie első detektívregénye, mellyel az írónő már 1916-ban elkészült, de hat könyvkiadó is visszautasította, míg végül 1920-ban publikálták. Közel kétezer példányban fogyott el, és az írónőt rögtön híressé tette. A regényírás ötlete az első világháború alatt bukkant elő, amikor az írónő a torquayi kórház gyógyszertárában dolgozott. 

Ez volt az első mű, amelyben felbukkant Hercule Poirot, a híres belga mesterdetektív. A könyv pontos, precíz környezetábrázolást nyújt az első világháború alatti angliai vidéki viszonyokról. 


 Legelsőnek Arthur Hastings kapitánnyal ismerkedünk meg, aki megsérült a háborúban, ezért kényszerpihenőre küldték. Szerencséjére régi barátja, John Cavendish meghívja családi birtokára látogatóba. Megérkezve mindenki kedvesen fogadja a kapitányt, ám a hangulat rendkívül feszült a rokonok között. A két testvér mostohaanyja nemrégiben hozzáment egy nála húsz évvel fiatalabb férfihoz, Alfred Inglethorphoz. A család többi tagja viszont nem nézi jó szemmel ezt a frigyet, úgy gondolják, a kétes hírű alak csak kihasználja az öregedő Emilyt. 
Egyre több vita alakul ki, a légkörben már érződik, hogy valami készülőben van...
Egy hatalmas veszekedést követően a társalkodónő felmond, s figyelmezteti Hastings kapitányt, hogy úrnője veszélyben van, védje meg őt a kapzsi rokonoktól és barátoktól. Mrs. Inglethorp is ráébred lassan, hogy valaki az életére tör, s nem bízhat senkiben. Elhatározza, hogy gyorsan készít egy új végrendeletet, ám a végzet utoléri: még aznap este rohamok gyötrik, s meghal.
Hamar bebizonyosodik, hogy gyilkosság történt, s Hastings felkéri Belgiumból menekült barátját, a híres Hercule Poirot-t, hogy derítse ki az igazságot, s kapja el a gyilkost.
Ez a könyv azért is különleges, hiszen ez az első regény az írónőtől, bár én bevallom őszintén, jobban örültem volna, ha Hercule Poirot és Hastings kapitány tényleg ebben a kötetben ismerkednek meg egymással, s nemcsak újra találkoznak egy kis faluban.
Ettől eltekintve egy újabb gondolkodós és csavaros történet Agathától, itt is tartogat egy-két meglepetést a végére. Én az ilyen regényeknél mindig azt az elvet követem, hogy arra az emberre gyanakszom, akire nem számítanék. Sorra vettem minden szereplőt, de rájöttem, hogy egyikükön sem lepődnék meg. Viszont alaposan félrevezettem magam, amikor kihagytam a számításból azokat, akik már vádolva voltak, így egy elég nagy csavart kaptam a végére ismét. :) 
Annyiban büszke vagyok magamra, hogy legalább Poirot jelzéseit meg tudtam fejteni, például, hogy a meleg idő miért is volt annyira jelentős. :) 
Nem lett a kedvenc kötetem, de egy jó élmény volt. Nagyon értékelem azt is, hogy nem csak a gyilkosságot veszi figyelembe az írónő, hanem törődik a szereplők sorsával. Külön öröm volt, hogy John és Mary kibékültek a végén a belga detektívnek hála. :)
Azért külön köszönet jár a történetnek, hogy itt kedveltem meg Hastings kapitány jellemét. Eddig csak egy béna, idegesítő mellékkarakter volt, de ebben jobban meg tudtam őt ismerni, több szerep jutott neki. Megértem, hogy Poirot miért nem bízza rá idő előtt a titkokat, a kapitány szíve egy nyitott könyv mindenki számára. :)

 Aki szeretne egy újabb jó krimis kikapcsolódást, annak csak ajánlani tudom a kezdetek kezdetét. :) 
   Ha Ti is olvastátok a könyvet, várom szeretettel a véleményeteket, tapasztalatotokat az olvasmánnyal kapcsolatban komment formájában! :)
Kedvenc idézetek: 
 "– Egészen őrült a barátja, Mr. Hastings?
– Őszintén szólva, nem tudom. Néha azt hiszem, bolondgombát evett, s amikor a legőrültebbnek hiszem, rájövök, hogy van benne rendszer."

" Egy férfi és egy nő boldogsága a legnagyszerűbb dolog a világon."

" A képzelet jó szolga, de rossz gazda. Mindig a legegyszerűbb magyarázat a legvalószínűbb."

Borító: 10/8
Történet: 10/10
Szereplők: 10/9


Forrás: Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése