2015. augusztus 24., hétfő

Kiera Cass: A párválasztó - sorozat

Kedves Olvasók!
Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz küzdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna. 

Az első három részét olvastam, és egyenesen imádtam. Mindegyik borítója gyönyörű, a történet pedig romantikus és varázslatos. Nem kell túl sok cselekményt várni, ám mégis van benne annyi fordulat, hogy mindig fenntartsa az olvasó figyelmét és kíváncsiságát. Nagyon érdekes volt a világfelépítés, a kasztrendszer, többet is olvastam volna róla. Itt is szimpatizáltam a főszereplővel, Americával. Az ő szemszögéből van írva a történet, és sokszor azonosulni tudtam az érzéseivel, gondolataival. Nagyon kíváncsi voltam Maxonra, attól féltem, hogy beképzelt herceg lesz, akit egyenesen utálnék, de kellemesen csalódtam benne. A szívembe lopta magát, imádtam az Americával közös jeleneteit, összeillenek szerintem. Az kiszámítható, hogy végül kit választ a herceg, de az odáig vezető út egy cseppet sem. Csak az idegesített a második és harmadik kötetben, hogy sokat veszekedtek és kerülték is egymást egy ideig, néha már a hajamat téptem, hogy csak üljenek le végre és beszéljék meg a dolgokat. Illetve America mindig féltékeny volt, hogy Maxon más lányokkal is randizik és ismerkedik, nemcsak vele, holott ő is kavart Aspennel. Ez is zavaró volt, kicsit lehetett volna megértőbb a herceggel, hiszen ő sokáig elég bizonytalan volt az érzéseiben.
Legelsőnek Aspent nem kedveltem, de a harmadik kötetben már kedvenccé vált, ahogy a mellékszereplők többsége is. Örülök, hogy neki is happy end lett, és megtalálta a boldogságot az első szerelem után. Az különösen tetszett, hogy mindig odafigyelt és óvta Americát minden bajtól. 
A Párválasztóban résztvevő többi lány közül pedig különösen Marlee - t kedveltem, úgy sajnáltam, amikor megbüntették, de legalább utána együtt lehetett a szerelmével és munkája is lett. 
America három szobalányát is megkedveltem, aranyos és barátságos karakterek. Akiből nagyon elegem lett, az Celeste. Tipikusan olyan személyiség, akit ha csak tudok, elkerülök. Nagyon utálatos volt kezdetben, de a végén csak kiderült, neki is van szíve.
A másik idegesítő karakter Maxon apja volt. Egy ilyen személytől én is féltem volna, de csak még jobban megszerettem a herceget, hogy felvállalta az ütéseket a lány helyett, és megvédte Americát. 
A harmadik kötet vége kiborított. Mindenki meghalt szinte, és voltak olyan szereplők, hogy nem tudtam, mi történt vele. Illetve többet is olvastam volna Maxon és America házasságáról, várom már, hogy olvassam a folytatást.

Ajánlom mindenkinek, aki szeretne romantikus, de egyben varázslatos tündérmesét olvasni.:) Mi a ti véleményetek a könyvről? :)
Kedvenc idézetek:
"– Apa, én tényleg kedvelem.
 – Igen?
 – Igen.
 – Pontosan miért is?
 Egy percig gondolkodtam.
 – Nem igazán tudom. De azt hiszem, részben azért, mert ha vele vagyok, akkor saját magamnak érezhetem magam.
"

"Nem te vagy az egész világ, de tőled lesz jó a világ."
"Törd csak össze a szívemet. Törd össze akár ezerszer is. Úgyis a tiéd, hát azt teszel vele, amit akarsz."
Borító: 10/10
Történet: 10/ 9,5
Szereplők: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése