2015. augusztus 20., csütörtök

Spirit Bliss: A múlt árnyai trilógia

Kedves Olvasók!
Spirit Bliss: A múlt árnyai trilógia


A Nap fénye elhalványult,
a Földre örök sötétség borult,
a korábban mítosznak hitt démonok pedig előbújtak rejtekhelyeikről.
Minden vámpírok atyja, Véreskezű Casimir irányításával a vérszívók átvették az uralmat a világunk felett. Az emberek többségére azonnali halál várt, akik életben maradtak, azok vagy a vámpírokat szolgálják, vagy űzött vadként élnek a csatornákban.
Az emberi lázadók vezetője őrült tervet eszelt ki. Hogy megmentse a világot, hosszú évek munkája során feltalált egy időgépet. A küldetés célja: visszautazni a középkorba, felkutatni Véreskezű Casimirt, mielőtt vámpírrá változott volna, és még emberként végezni vele.
A végzetnek köszönhetően Katherine Glanville lesz a szerencsétlen kiválasztott. Visszaküldik őt a múltba, ahol férfiruhája és furcsa viselkedése miatt azonnal el is könyvelik boszorkánynak. Csak a véletlenen múlik, hogy megmenekül végül, mivel összekeverik Casimir úrfi sosem látott unokahúgával, Roderica Galahaddel.
A feladat végrehajtása innentől egyszerűnek tűnik, csak kettesben kell maradnia a férfival, hogy egy óvatlan pillanatban megölhesse. De mi van, ha az emberi Casimir kedves, önfeláldozó és jó lélek? Ha a valódi gonosz egy az egyházon belül működő szekta, a Vérző Rózsa Rend? Vagy ez csak a látszat? Katherine-nek rá kell jönnie, hogy egy ember életét elvenni még a jövő ismeretében sem olyan egyszerű, mint azt gondolta…
Izgalom, fordulatok, titkok és szerelem… A démon érintése téged is megborzongat!

 A sorozatnak eddig csak az első két részét olvastam, de teljesen elvarázsolt. Fordulatos, izgalmas és van benne minden, ami egy jó könyvhöz kell: misztikum, rejtély, titkok, szerelem és akadályok, kalandok.
 Számomra fontos, hogy a főszereplő ne legyen idegesítő, és szerencsére Katherine nem egy nyavalygós lány, hanem kitartó és jószívű. Végig szurkoltam Casimirnak is, ő lett a kedvencem kararkterem. :) A mellékszereplők is szerethetőek, a fogalmazás pedig érhető és nagyon szép. Nem laposodott el a történet sem, mindig történt valami váratlan. A középkor pedig nagyon élethűen lett ábrázolva, bele tudtam képzelni magam egy-egy helyzetbe. Le a kalappal az írónő előtt, egy remekművet alkotott. A vége valami nagy meglepetés volt, össz is zavarodtam rajta. Nem tudta követni ezt a Hale-es szálat, de alaposan kíváncsivá lettem a folytatásra, így rögtön beszereztem, amikor megjelent.
A második kötet nem ütötte meg az első szintjét, de azt is élveztem. Habár a múltba sokkal jobban bele tudtam élni magam, mint a jelenbe. Zavart, hogy Payton ilyen sok szerepet kapott, háttérbe szorítva Casimirt, de megértem, hogy veszélyes lett volna többet találkozniuk. A "virtuális kaland" számomra túl bizarra sikerült, de ez is egy lehetséges megoldás. Megkedveltem Katherine apukáját, bár Martha idegesített. S azt nem értettem, hogy Perlina akkor él vagy meghalt? A könyv vége meglepő, de nincs benne annyi izgalom, mint az elsőben.
A folytatása is megvan, viszont még nem tudtam rávenni magam arra, hogy végig elolvassam. Sajnos már lespoilereztem magamnak a lényeget, de egyszer majd újra kézbe veszem ezt a trilógiát, s az egészet felelevenítem jobban, lehet, hogy később még többet tudok írni róla. 

De összességében csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti a fantasyt és romantikát.  

 Ha Ti is olvastátok a könyvet, várom szeretettel a véleményeteket, tapasztalatotokat az olvasmánnyal kapcsolatban komment formájában! :)

Kedvenc idézetek:

"Álmodj tündért, álmodj angyalt,
Az éj leple jól betakart.
Nem jön szörny, és nem jön veszély,
Hunyd le szemed, és sose félj!"

"Rozmaring: Meghívsz?
 Casimir: Úgy illik. Katherine Glanville, nekem ajándékoznád a szombat éjszakádat?
 Rozmaring: Kössem is át magam szalaggal?
 Casimir: Ti modern nők… Elviccelitek a komoly dolgokat!
 Rozmaring: Ti őskori leletek, túl komolyan vesztek mindent!
 Casimir: Még mindig középkori, ne öregíts!"

Borító:  10/10
Történet: 10/9
Szereplők: 10/10 


 Forrás: Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése