2017. július 29., szombat

Hogyan térjünk vissza?

Kedves Olvasók!
 Ma azt a témát boncolgatom, hogy mit tehetünk abban az esetben, ha hosszabb ideje úgymond "kiestünk" a hobbinkból, jelen esetben az írásból.
 Szerintem több mindenkivel előfordult már, hogy talán több okból kifolyólag - például időhiány, ihlethiány, kedvtelenség, lustaság - elhanyagolta kedvenc időtöltését. Ebben az évben (most érettségiztem) én is nagyon elhanyagoltam minden írással kapcsolatos teendőmet, pedig sokszor rám tört a vágy, hogy ragadjak billentyűzetet, és alkossak valamit, akár csak egy rövid novellát. Viszont ahányszor volt egy kis szabadidőm suli mellett, inkább csak a gép elé ültem, és mással foglaltam le magam. Talán túl sok munkának tűnt, hogy épp hirtelenjében írjak valamit, ezért inkább ellustulva olyanokra pazaroltam időt, ami nem igényelt túl nagy gondolkodást, főleg ha a gimiben egész héten tanultam.
 Így aztán most nyáron jött az áttörés: igenis újra írni fogok. Viszont miket is tehetünk annak érdekében, hogy visszarázódjunk az írás, alkotás világába, amikor talán már egy év is eltelt az utolsó irományunk óta? Én a következőket tudom tanácsolni ebben az esetben:
  • Teljes mellszélességgel határozzuk el magunkat, s szabadidőnket úgy tervezzük, hogy valamilyen szinten tegyük bele a hobbinkat is. 
  • Lépésenként kell haladni! Az írás példájánál maradva nem kell rögtön ötszáz oldalas regényt írni, hagyjunk magunknak is időt, amíg újra belerázódunk a dolgok menetébe. Első lépésként például végezzünk írásos gyakorlatokat, ebből pedig számtalan lehetőség található az interneten. (Egyet hozok példának egy másik bejegyzésben, amit csak ajánlani tudok másoknak.) Másik opcióként pedig részt vehetünk novella - vagy versíró pályázaton is. Hiszen ezek rövidebb alkotások, s tökéletes alkalmak, hogy újra ihletet merítsünk, és alkossunk. 
  • Gyűjtsünk ihletet a környezetünkből, amiket később felhasználhatunk! Ezt jelen esetben úgy értem, hogy ha nincs is időnk huzamosabb ideig írni, viszont a jó gondolatokat, melyek megihletnek minket, raktározzunk el magunkban, vagy írjuk le valahová! Esetleg ha már egy történet kialakult bennünk, gondolkodjunk a részletein, folytatásán, s időnk nem telik el hasztalanul. Az én fejem mindig tele van különböző jelenetekkel, így amikor valóban nekiülök alkotni, bizonyos része már megvan bennem, már csak szavakba kell önteni. :) 
Így most ennyi tipp jutott eszembe ezzel a témával kapcsolatban, ha tennétek hozzá kiegészítést komment formájában nyugodtan írjátok le véleményeteket! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése